Diákszemmel: szárnyvonal-bezárások
Tapasztalatom, hogy nagyon sok a „lassú szakasz”. (Olyan pályaszakasz, ahol a vonat lassan közlekedik.) A legkisebb sebesség 10 km/h, a legnagyobb megengedett sebesség 40 km/h volt. Az utolsó járaton gyertyát is gyújtottak, a többi járaton koszorúk és fekete zászlók voltak. Sajnos csak az utasok számát nézte a kormány (?) a szárnyvonal-bezárásánál és nem a műemlék jellegét. A vonal különlegessége, hogy már a kisvasút megnyitásakor (1905. december) nagy hangsúlyt fektettek a személyszállításra, ellentétben a többi kisvasúttal, amelyeken a teherszállítás volt a fő cél. Ez a kisvasút csatlakozott a hegyközi kisvasúthoz is. Sok embernek adott munkát annak idején, de mára nagyon leépült, ráadásul most be is zárták. Azt senki sem tudja, hogy van-e még remény az újraindulásra. Szóbeszéd, hogy Nyíregyháza önkormányzata újraindítaná a Nyíregyháza és Sóstógyógyfürdő közötti szakaszt, de ez nem hivatalos forrásból származik.
Összegezve: Még lehetséges az újraindulás, és reménykedünk benne. Legalább múzeumvasútként üzemelhetne...
Tancsik Róbert
(Diák zöldkör)
További információk a kisvasútról.
További képek a galériában.